Monday, February 2, 2009

Cuti pertengahan semester...



Jam: 11:25 a.m(Waktu malaysia)

Tempat: Dalam bilik sorang2..


Assalamualaikum ku mulakan bicara..


Hm..lamenye xcite2 dlm blog nie,terasa mcm usang pulak.Jadi jangan biarkan menjadi usang,betul tak?..Sekarang nie tengah cuti pertengahan semester jadi cuti seminggu ajela.Tak tau nak buat ape,kawan-kawan pulak semua ade di kampus masing2,dah abis cuti,kampus aku aje cuti lewat sket.Kalau nak mengulang hafalan pun slalunye lepas solat fardhu.Begitulah hari demi hari di waktu cuti.hihihi...Satu lagi yg tak boleh tinggal kenela tolong makayah,balik cuti sekali sekala jadi kenela berbakti sket.Takkan dah rilek aje kat umah,tak sampai hati jugak tengok makayah berpenat lelah.Besarnyelah jasa makayah pd kite,dari pagi smpai ptg,hari ini smpai esok,berpenat lelah untuk mencari sesuap nasi untuk menyara keluarga tapi dari apa yang aku lihat,anak-anak tidak pernah sedar semua tu.Mungkin mereka rasa mudah untuk mendapatkan duit tapi dengan usaha sendiri,dengan hanya meminta dan kalau makayah tak bagi mereka akan bermasam muka.Sedihkan..Renungkanlah..


Sekarang banyak kematian yg berlaku,paling terbaru dalam hidupku adalah kematian ayah kpd akak angkat aku.Memang suatu yg amat menyedihkan,meninggal selepas maghrib pd 1/2,aku langsung tak sempat untuk mengenal ayah akak ku itu.Pd pagi 2/2 aku dtg ke rumahnye untuk melakukan solat jenazah,sekurang2nya aku dapat mendoakan allahyarham untuk kali terakhir.Semalam(1/2),akak ku teresak2 menangis sewaktu memberitahu tentang kematian ayah nya itu,aku amat terkejut,sehingga naik ke kepala,seperti merasakan ayah ku yg meninggal itu.Mungkin aku sudah rasakan begitu,Alhamdullilah sebelum jam 12 td jenazah telah selamat dikebumikan.Ape2pun harap akak dan keluarga dapat bersabar dengan ketentuan ini,setiap yg hidup pasti akan mati jadi beringtla anak-anak,berbaktilah kepada makayah kali sebelum mereka pergi meninggalkan kite,janganlah kita menyesal di kemudian hari.


Hm..sampai sini aje kot cerita aku buat masa ini..insyaAllah ade mase aku akan update lagi..Jangan berduka jika hidup ini menyusahkan,pndanglah kehadapan kerana kita yg akan mencorakkan masa dpan itu..Hatiku yang terus berduka,gelisah menantikan dirimu..Hari demi hari aku terus bersabar menantikanmu..ku harap engkau akan kembali,tidak terfikir untuk melupakanmu..Mengertilah..aku akan setia menanti walaupun kau campakkan diriku dari dunia ini..aku akn terus berjuang....

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to Zulhilmi Safain Design with love by CikBulat